Byron bay en een rollercoaster van emoties - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu Byron bay en een rollercoaster van emoties - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu

Byron bay en een rollercoaster van emoties

Door: Sabine en Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Maart 2018 | Australië, Byron Bay

De volgende dag besloten we naar Nimbim te gaan en vervolgens naar Byron bay, want hier hoorde we leuke verhalen over en een van de vorige hostelgenoten, Tom, zouden we daar gaan opzoeken! Voordat we gingen hadden we nog even een uurtje gesurft, om afscheid te nemen van het o zo relaxte leer-surfstrandje met lekker veel golfen. Klaar om te vertrekken naar Nimbim, toen ik eenmaal een halfuurtje aan het rijden was door een heel mooi gebiedje kwam er een gigantische berg aan.. Toen dachten we bij onszelf, nee dit gaan we niet nu weer doen..(beetje zonde van de benzine enz) Dus wilde we keren, maar dat was nog wel even spannend, want het was midden op een steile helling , in een bocht, met ons grote busje, maar gelukkig kwam er niemand aan. Dus Byron Bay it was. Een uurtje rijden richting het zuiden van Australie! Eenmaal daar aangekomen hebben we een stukje gewandeld langs strand en Tom gezocht, en zijn we gezellig wat (happy hour!) biertjes gaan drinken. We kwamen toen met een aussie aan de praat en die had ons een straat gegeven waar er niet snel gecheckt zou worden en we konden overnachten met ons busje( dus zonder een boete te krijgen) ! In byron bay schijnt het namelijk erg streng te zijn. Vervolgens waren we naar Tom's camping gegaan om daar een overheerlijke maaltijd in elkaar te flansen met alle restjes die we beide hadden en daarna zijn we naar de plek gegaan waar we t best konden overnachten. Ongeveer minuten van byron in een woonwijk.

Niels:
We werden wakker en gingen op weg om ontbijt te halen. Onze auto buiten de stad geparkeerd en lekker een klein stukje lopen.
Toen we terugkwamen bij de auto zagen we een kofffie tentje aan de overkant. Zag er leuk uit. Even een koffietje halen besloten wij. Nadat degene voor ons 1 koffie te veel had betaald (#gratis koffie) keek ik even naar buiten. "hey sabine" zeg ik "onze auto stond toch daar?" "ja" zegt Sabine. Geen auto.
We raakten, begrijpelijk, meteen in paniek. De politie werd gebeld en gemeld dat de auto gestolen was. Sabine kreeg tranen in haar ogen en ik kreeg gedachtes om die hele trip maar af te blazen dan. Ik stond nog paniekerig om me heen te kijken terwijl Sabine iets verder liep.
Wat bleek nou, de auto stond ietsje verderop en degene die weg was was dezelfde(echt precies de fucking zelfde) auto. Even de politie weer afbellen en daarna lekker een koffietje drinken.
Lekkerste koffie ooit.
Iets daarna vonden we een parkeerplek in de stad en ging Sabine betalen. Ik werd er iets later bijgeroepen want de pinpas zat vast. Hij zat er verkeert om in. Maar wel echt vast. Na n belletje met de
eigenaren van het kastje kregen we te horen dat we hem er maar met een tang uit moesten trekken. Zo gezegt zo gedaan en we konden weer verder.
We ontmoetten Tom weer bij hetzelfde grasveldje als ervoor en gingen gezamelijk naar de supermarkt. Lekker veel vlees halen en bbqen op een openbare bbq. Een goede lunch zou je kunnen zeggen.
Daarna gingen we onze surfplanken halen en naar een "kan ermee door" surfplek toe.
Het beste aan de plek was nog de mooie zonsondergang.
Een goed afscheid van Tom later, met de belofte om elkaar nog eens op te zoeken, in aussie of in europa. En we gingen weer op weg terug naar currumbin. We wilden de volgende dag weer lekker surfen.
De volgende dag zou kunnen worden beschreven als een "meh" dag. We zaten beide niet zo lekker in ons vel. Het surfen beviel ons niet zo goed als daarvoor.
We hebben wel een dolfijn gezien!! Maar zelfs dat maakte het niet tot een feest. Het avondeten bestond uit een lekkere stapel pizza's en al gauw was deze dag weer tot zijn einde. Lekker lang slapen was het plan.

Sabine:
Volgende dag hebben we lekker lang uitgeslapen, werden een beetje wakker door de warmte, maar dan gooien we de deur gewoon open. Het stond al flink vol met auto's op ons vertrouwde parkeerplekje, want het was weekend dus heel veel ouders met kinderen! Onze dag van vandaag zou in het teken staan van vooral even niet zo veel doen, lekker lezen en chillen. En een kleine verplichting:namelijk CV maken, omdat we binnenkort toch wel aan de bak moeten gaan. Hierdoor zijn we even naar de bieb gegaan en daar konden we gewoon op de computer enz ! Even printen en fixed. Bij het inparkeren ging het alleen iets minder rooskleurig,
ik reed wat naar achter en knalde perongeluk tegen een nut job aan. Oeps, ik schrok me te pletter. Gelukkig alleen het kentekenplaatje waarop " nut job" stond was geraakt, en gelukkig zijn we verzekerd. Daarna hebben we weer een goeie spot in de schaduw bij ons vertrouwde palm beach park lands gevonden. Later kwamen we in gesprek met een paar aussies die ons uitgenodigd hadden voor eten morgen, super leuk, dus leuk vooruitzicht. En 's avonds was er naast onze parkeerplek op het grasveld een buiten cinema, waarbij de legendarische film, cars 3, werd gedraaid! Eigen stoeltjes mee, eigen popcorn mee (zelf gemaakt in de pan!), eigen drankje mee, lekker weertje erbij. Het was echt een heel leuk initiatief en echt een super leuke film!

• 03 Maart 2018 - 14:03

Je Ergste Nachtmerrie:

Wat is een "nut job"?

• 05 Maart 2018 - 20:34

Moeders:

Haha leuk verhaal, moest er erg om lachen!