Kangeroes, koalas en zwembaden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu Kangeroes, koalas en zwembaden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu

Kangeroes, koalas en zwembaden

Door: Niels en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 Februari 2018 | Australië, Brisbane

Niels;
Door een gouden tip van een mede hostelgenoot(we hebben echt mega veel leuke medereizigers daar!) gingen we naar Lone Pines koala sanctuary, een klein dierenpark waar ze een verzameling australische dieren hebben.
Na een korte busreis van 20 min kwamen we aan onder een blauwe hemel met een comfortabel graadje of 27. Na het bekijken van een aantal fel gekleurde exotische vogels, een bijzonder grote vleermuis en een aantal soorten pythons kwamen we aan bij een van de hoofd attracties van het park, de kangeroes! We hadden een zakje voer gekocht en zijn het veld opgegaan waar een stuk of 20 van de beesten aan t rondhuppelen waren.
Hoewel de meeste omringt waren door een stuk of 8 japanners, druk foto's makend, vonden we toch een paar die niet werden lastig gevallen, tot op dat moment. Toch een rare gewaarwording om een kangeroe te voeren.. na twintig mintuen voeren en een berg foto's maken liepen we terug naar het park en vonden we een mapje, met daarin 110 dollar. Is toch leuk meegenomen.
We zijn op de foto gegaan met een koala en daarna hadden. We t hele gebeuren wel weer gezien. De rest van de dag hebben we lekker veel gewandeld en nog hardgelopen ook.
Sabine:
Nu de volgende dag zijn onze beentjes wat minder blij met het stukje hardlopen geweest, pijn aan de kuitjes goddamn. Maar als we dit volhouden om om de dag te gaan sporten zullen ze beetje bij beetje wel wennen. Door onze moeie beentjes besloten we vandaag daarom ook om het even wat rustiger aan te doen. Lekker liggen chillen langs de rivier, coronaatje erbij. Fotootjes maken van nootnoot en chappiedechap op reis (onze trouwe knuffelbeestjes die we meebrachten vanuit nederland). En toch nog een kleine sportieve activiteit: zwemmen met een amazing view. Daarnaast heb ik nog een mogelijke spoiler: online hebben we rondgekeken voor een mini van, en we gaan morgen even een kijkje nemen of dit wellicht ons droombussie gaat worden.