Op bezoek bij aussies en echt op weg! - Reisverslag uit Ballina, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu Op bezoek bij aussies en echt op weg! - Reisverslag uit Ballina, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij aussies en echt op weg!

Door: Niels en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 Maart 2018 | Australië, Ballina

Niels;
De dag begon met dingen fixen. We brachten mijn mobiel naar een reparatieshop. En gingen daarna naar het strand om lekker te surfen. Tegen het einde van de middag weer ophalen dat ding.
Toen werd het tijd om op bezoek te gaan bij de aussies. We vonden t wel spannend en wisten niet zo goed wat we konden verwachten.
De weg ernaartoe leed door een dal langs allemaal huisjes van 1 verdieping. Toen reden we de helling op naar de grotere huizen, toen naar de huizen met het beste uitzicht. Een van deze huizen bleek die van onze gastheer en dames.
Een hartelijk onthaal, dat zou je het wel kunnen noemen. De dames Joe en Sandra begeleiden ons onder druk geklets het huis binnen. 20minuten later voegd Jeff zich ook bij ons.  Er werd ons meteen verteld dat we konden blijven slapen. Na een rondleiding van de (mooie oplopende meerlaagse) tuin, mochten we kiezen welke kamer met 2 persoons bed, we zouden willen hebben. Een eigen badkamer erbij. Alles er op en er aan.
Daarna werd ons beide een glas wijn in handen gedrukt en begon het gebabbel en het eten!
En wat een maal! Zalm, advocado salade, olijfen en als toetje vruchten yoghurt met een berg besjes ernaast. Echt enorm lekker gegeten. En als er een fles op was, ging de volgende gewoon open.
Lekker natafelen met wat fruit en na 6 uur on-onderbroken gebabbel gingen de heer en dames naar bed.
Wij dus ook. Maar eerst even uitgebreid douchen. En ik moet zeggen, in vergelijking met de bus, voelde dit als een superdelux 5 sterren hotel met diner inbegrepen.
Na heerlijk uitslapen kregen we nog een ontbijt waar je u tegen zegt en na even n foto maken gingen we weer op weg.
Naar het surf muzeum, surfworld. Jeff werkte daar als vrijwilliger en had ons uitgebreid verteld hoe tof t wel niet was. Wij als beginnende surfers met een prive rondleiding hadden het best naar ons zin!
Daarna hebben we nog even een bloemetje gebracht. Dat vonden we wel het minste.
We gingen naar hun aanraden op weg naar de corrumbin rock pools.
Onwijs gaaf! Natuurlijk ontstane baden in watervallen. Koud! Maar wel heel vet om even in te gaan. Toen we terugkwamen bij de auto bleek daar een plasje olie onder te liggen. Kut..
Maar we gingen dezelfde dag nog niet langs bij de mechanic. Het plan was om de volgende ochtend in het donker mount Warning te beklimmen en daar de zonsopgang te bekijken. Sabine reed, door de heuvels en de enorme zeikregen, niet te geloven. Maar de onverschrokken bestuurder kreeg ons er wel mooi!

Sabine:
Om 4 uur snachts hoorde we de wekker afgaan. En niet alleen de wekker, maar ook de stromende regen die op ons busje viel, en hard. Op dat moment dachten we bij onszelf, nee, wij gaan niet die berg beklimmen nu, wekker uit, en zijn weer in slaap gevallen. Allebei een overheerlijke nachtrust gehad, want dat getik op het dak is echt rustgevend. Na de tweede keer wakker worden was het nog steeds aan het regenen en besloten we om naar Nimbim te gaan, want hier hoorde we van andere reizigers wel leuke verhalen over. Dit keer reed Niels terug, bergafwaarts ! Stukje sneller! En een stukje natter. We kwamen op de weg terug iets van 3 bruggetjes tegen met daarbij borden "do not cross when water is over bridge" . Door al die regen waren die bruggen overstroomt ,dus wij daar alsnog overheen met ons bussie. Camera aan :P en gaan. Richting Nimbim reden we echt door een prachtig natuurgebied. Al dat groen, al die bergen met soort droomvluchtachtige wolken rondom de rotsen. Het deed niels erg denken aan de natuur in schotland. Toen we eenmaal aankwamen in Nimbim zag het er echt uit als de ultieme hippie/smoke stad. Deurportieren in de vorm van wietplantjes en rijen hippiekleding winkels aan beide kanten van de straat. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik daar een uber leuke hippiebroek gescoord. Verder als we maar even stil stonden ergens kwam er iemand langs die riep "weed" or "magic mushrooms". Het was een klein stadje en diezelfde dag vervolgde we onze reis naar Ballina, weerrichting de kust. Ook dat was een geweldige plek waar we doorheen reden. We gingen weer richting de kust.. Hopend voor minder regen. We kwamen aan bij een erg mooi surfersplekje, waar we even wat hebben gegeten. Daarna waren we naar de supermarkt gegaan , maar toen we terugkwamen lag er weer een flinke olievlek onder de auto. Nu moeten we er wel echt naar laten kijken. Het eerste wat we de volgende dag zouden doen. Later op de avond reden we langs een mooie look out plek, met drinkwater en wc, dus we dachten, laten we hier maar overnachten.. Er stonden wel bordjes met no camping, maar we dachten, als we vroeg de wekker zetten en een beetje uit het zicht staan. Toen werden we om 7 uur s'ochtends wakker geklopt door de politie. Shit dachten we. Gelukkig een waarschuwing. Natuurlijk doen alsof we niets ervan af wisten. Nougoed, lekker vroeg op. Gebeld naar een garage, gelukkig konden we gelijk terecht. Ze zouden de olielek fixen in 1 a 2 uurtjes. Toen de auto klaar was zijn we lekker naar strand gegaan, het weertje was weer helemaal opgeknapt ! 's avonds zijn we nog wat nederlanders tegengekomen en hebben we beide wat tips doorgewisseld van leuke plekken en later in de avond zijn we naar yamba gereden! Onze eerste legale campingovernachting, dat mocht wel even na zo'n waarschuwing! De volgende dag zijn we naar de yamba rockpools gegaan, als tip gekregen door de braziliaan die ons tijdens het liften had afgezet! Het was echt super mooi in yamba, mooie surfplekken, mooi uitzicht, wel ineens "sharks" op de bordjes voor je het strand op ging, brr, maar toch gezwommen in zee. Spannende wandeling over rotsen langs de zee, zo snel mogelijk zijn voor de grote golf over je heen komt. 's avonds nog over een grote pier gewandeld met zonsondergang . We hebben echt hele gafe wilde dieren gezien ( te laat met camera's helaas) een soort roofvogel kwamen er tegen ol het strand en omdat Niels nieste, vloog er ineens een pelikaan weg. Uiteindelijk zijn we weer beland op de gratis camping!

• 13 Maart 2018 - 08:03

Moeder:

Wat een leuke fotoos op degene bij hetvstrand kan je wel heeel mooi zien dat de aarde rond is