Beter worden en dingen doen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu Beter worden en dingen doen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Niels Van der Stroom - WaarBenJij.nu

Beter worden en dingen doen

Door: Niels en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Februari 2018 | Australië, Brisbane

Niels;
Na samen te hebben besloten dat sabine een dag zou gaan doorbrengen in bed, besloot ik Brisbane, ondanks de non stop zeikregen, een beetje te gaan verkennen. Een lange wandeling langs de rivier, een gratis ferry tocht en een mooie wandeling door de botanische tuin waren samen met jetlag genoeg om me af te matten en in de namiddag me weer bij Sabine te voegen.
Sabine;
Na dagen van koorts en ziek op bed liggen voelde ik me eindelijk de volgende dag weer wat beter en kon het ontdekken van brisbane beginnen :D Niels had de vorige dag al een beetje uitgezocht wat er te beleven viel dus zijn we samen naar een museum gegaan waar we velen picasso schilderijen en andere gekke dingetjes konden bewonderen. Vervolgens zijn we lekker gaan wandelen richting de ferry zodat ik die mooie botanische tuin ook kon bewonderen! Heel gaaf die natuur, zo anders. Ook hebben we kennis gemaakt met de ibis, een witte vogel met een mega lange zwarte snavel, die je overal hier tegenkomt. Ik noem het de kraai van australie. 'S avonds hebben we gezellig met hostelgenoten gechilt op het terrasje bij ons hostel. Helaas ( maar ook wel fijn) moet het na 10 uur stil zijn bij het hostel en besloten we met z'n allen naar een van de dichtst bijzijnde barretjes te gaan. Wat erg leuk was, want ze hadden natuurlijk : bier! Maar ook draaide ze live muziek! Er kwam helaas een eind aan maar nog niet voor ons, want we besloten nadat de kroeg gesloten was even een nachtelijke wandeling te maken. Heerlijk rustig, mooie verlichting van een gigantische brug en onderweg ook nog een zeer maar dan ook zeer plaatselijke regenbui tegengekomen haha. De volgende dag hebben we flink goed uitgeslapen en is niels dan ook eindelijk van zijn jetlag af. Het was super mooi weer dus we zijn lekker naar the lagoon gegaan, dit is een publiek buitenzwembad bij de rivier. Lekker lezen, zonnen, je kent het wel, het ultieme vakantiegevoel en heerlijk de toerist uithangen met onze selfiestick

• 05 Februari 2018 - 11:53

Marjolein/moederr:

Wat een vrolijk verslag

• 05 Februari 2018 - 13:42

Je Ergste Nachtmerrie:

En hoe zit het met het busje? Hebben jullie die nou over kunnen kopen?

• 05 Februari 2018 - 13:48

Niels Van Der Stroom:

Uiteindelijk besloten t toch niet te doen. Was allemaal net wat te onduidelijk of die auto wel goed was

• 05 Februari 2018 - 20:06

Sas:

Gelukkig ziek, jetlag etc achter de rug en kan het genieten beginnen